Facebook zmenil branding na Meta

Je to oficiálne. Po 17 rokoch, čo sa nazýva Facebook, má materská spoločnosť sociálnych sietí za Facebook, Instagram, WhatsApp a Oculus nový názov.

Firemným subjektom Facebooku je teraz Meta.

Tvorca Facebooku Mark Zuckerberg oznámil zmenu na firemnom podujatí Connect zameranom na AR/VR, pričom zdieľal, že nový titul zachytáva viac z hlavnej ambície spoločnosti: vybudovať metaverse.

„Aby sme odzrkadľovali, kto sme a v čo dúfame, že vybudujeme, s hrdosťou môžem oznámiť, že od dnešného dňa je naša spoločnosť Meta. Naša misia zostáva rovnaká – stále je to o spájaní ľudí. Naše aplikácie a naše značky – ani tie sa nemenia,“ povedal Zuckerberg. “Odteraz budeme prví v metaverze, nie v prvom rade od Facebooku.”

Zmena názvu bola oznámená na konferencii rozšírenej a virtuálnej reality Facebook Connect. Nový názov odráža rastúce ambície spoločnosti mimo sociálnych sietí. Facebook, teraz známy ako Meta, prijal novú prezývku založenú na sci-fi termíne metaverse, aby opísal svoju víziu práce a hrania vo virtuálnom svete.

Spoločnosť tiež pri oznámení nového názvu uviedla, že s účinnosťou od 1. decembra zmení svoj burzový ticker z FB na MVRS.

Zmena značky prichádza uprostred záplavy správ za posledný mesiac po tom, čo Frances Haugen, bývalá zamestnankyňa, ktorá sa stala informátorkou, zverejnila množstvo interných firemných dokumentov spravodajským médiám, zákonodarcom a regulačným orgánom.

Oznámenie generálneho riaditeľa Facebooku Marka Zuckerberga, že spoločnosť zmenila svoj názov na Meta – grécky výraz „za hranicami“ – je príkladom marketingovej taktiky, ktorá bola použitá na odvrátenie pozornosti od organizácie, ktorej sa dostalo negatívnej publicity a ktorá čelí krízovej situácii.

Je však otázne, či zmena názvu prispeje k zmierneniu akejkoľvek z kríz alebo kontroverzií, ktorým spoločnosť teraz čelí.