Taliansky úrad pre hospodársku súťaž udelil spoločnosti Facebook pokutu vo výške 7 miliónov eur za „zavádzajúce“ postupy v oblasti ochrany údajov.
Technologický gigant bol obvinený z toho, že nepresne a nespravodlivo informoval svojich používateľov, kedy sa zhromažďujú ich údaje, uviedol taliansky úrad pre hospodársku súťaž (AGCM).
Úrad už v novembri 2018 pokutoval platformu sociálnych médií pokutou vo výške 5 miliónov eur za nekalé obchodné praktiky a nariadil jej upraviť svoje postupy.
„Stále neposkytujú okamžité a jasné informácie o zhromažďovaní a používaní užívateľských údajov na komerčné účely.“
Hovorca Facebooku vo vyhlásení pre Euronews potvrdil, že sociálna sieť sa proti pôvodnej pokute odvolala.
„Berieme na vedomie dnešné oznámenie talianskeho úradu pre hospodársku súťaž, ale čakáme na rozhodnutie štátnej rady o našom odvolaní proti pôvodným zisteniam úradu,“ uviedol hovorca.
Platforma uviedla, že už vykonali zmeny v Podmienkach poskytovania služieb, aby objasnili, ako Facebook zarába peniaze, a to účtovaním poplatkov za zobrazovanie reklám podnikom a iným organizáciám.
Podľa AGCM sociálna sieť oklamala nových používateľov platformy tým, že ich „okamžite a adekvátne“ neinformovala o tom, ako zhromažďuje a používa ich údaje na komerčné účely.
Úrad tiež uviedol, že informácie poskytované Facebookom sú „všeobecné a neúplné“ a nerozlišujú medzi tým, kedy sa údaje použili na personalizáciu služieb Facebooku, alebo na reklamné kampane.
Spoločnosť Facebook bola pôvodne pokutovaná a bola jej uložená povinnosť zverejniť opravené vyhlásenie o zásadách ochrany údajov na „domovskej stránke webovej stránky spoločnosti pre Taliansko, v aplikácii Facebook a na osobnej stránke každého registrovaného talianskeho používateľa“.
„Súčasné vyšetrovanie zistilo, že tieto dve spoločnosti nezverejnili opravné vyhlásenie a neprestali so zaužívaným nekalým konaním,“ dodala AGCM.
Foto: Unsplash